Lai sniegtu jaunu un aizraujošu garšas ceļojumu mūsdienu gardēžiem, šī gada februārī t/c Galerija Centrs 4. stāvā tika atklāta garšu un notikumu telpu BURZMA. Tā vienuviet pulcē 11 autentiskas un mūsdienīgas kafejnīcas, restorānus un bāru, kas viesus sagaida unikālā vidē ar vienotu interjera dizainu un viesmīlības konceptu.
Jaunā garšu un notikumu telpa ir par kopā būšanu, ko apzīmē arī tās nosaukums BURZMA. Tā ir viesmīlības un interjera vizionāru radīta telpa ar izteiktu komūnas un piederības sajūtu mūsdienīgiem gardēžiem.
Jaunās vietas konceptu un zīmolu radījuši Kirson Design Group, vienā komandā apvienojot vadošos bāru un restorānu konsultantus, viesmīlības ekspertus un dizainerus. Evija Ķirsone-Slavinska, interjera arhitekte, Kirson Design Group dibinātāja, lūgta raksturot projekta kopējo konceptu, stāsta: “Radot šo konceptu pirmais, kas iedvesmoja ir pati telpas atrašanās vieta un mērogs, tādēļ tika izbūvēti jauni un atvērti vecie logi ar skatu uz Vecrīgas jumtiem. Lai nepazaudētu monumentalitāti un objekta varenumu bija jāņem vērā, ka gaisma no logiem nāk tikai no vienas puses – otrā telpas pusē ir Galerijas Centrs gaitenis- ārtrijs, no kura gaisma nāk nosacīti, tamdēļ konceptu veidojām pēc iespējas plašāku. Šis nebija viegls uzdevums, jo telpā bija jāizvieto 11 stacijas. Neveidojām slēgtas starpsienas, vienīgā siena, kas iet līdz griestiem un aizsedz skatu uz logiem ir trauku mazgātava, kas veidota kā slēgts kubs telpā.”
Runājot par krāsām, interjera arhitekte atzīmē, ka krāsas toņi veidojās intuitīvi, kā vizuāla atsauce uz Vecrīgas jumtiem telpā parādās oranžais tonis, bet kā pretkrāsa šim ir zaļganās nokrāsas. “Oranžīgi, rozīgi toņi ir vēlami vietās, tas rosina ēstgribu, šis gan nebija pašmērķis, bet patīkama sakritība,” piebilst E. Ķirsone-Slavinska.
Komandas galvenais uzdevums bija radīt telpu, kas vienuviet sniegs to, kas aktuāls dizaina un ēdiena gardēžiem. Vairāk nekā 1500 kvadrātmetru platībā BURZMA apmeklētājiem pieejamas divas zonas – ātrajiem pusdienotājiem Grab&Go, savukārt nesteidzīgākiem baudītājiem Rest&Taste ar bāru.
E. Ķirsone-Slavinska uzsver, ka svarīgi bija izveidot satikšanās un laba laika pavadīšanas telpu. “Fokuss nebija tikai ēdiens, bet gan laba laika pavadīšanas iespējas caur gastronomisko baudījumu. Lai arī mūsu kaimiņvalstīs šāda veida koncepti jau tiek izmantoti, Latvijā šis ir pirmais. Interjeru veidojām daudzslāņainu, piesātinātu ar lielu detalizāciju. Svarīgi šāda veida projektos ir “Wow” – pārsteiguma efekts, kas piesaista Instagram laikmeta klientu. Lietojām labus, augstas kavalitātes dizaina produktus un materiālus. Kā piemēram, Mutina flīzes, Selves Glass Block Mendini kolekcijas dizaina stikla blokus. Skandināvu dizaineru stāvlampas, kā arī daudzi priekšmeti, metāla griestu gaismekļi, atdalošās starpsienas ir veidoti pie amatniekiem pēc mūsu uzņēmuma dizaineru skicēm,” turpina E. Ķirsone-Slavinska.
BURZMAS interjeru papildina daudz zaļo telpaugu, īpaši iespaidīgs akcents ir sarkanais koks. Interjera arhitekte atzīmē, ka sarkanais koks ir tiešām īpašs elements. Viņa atzīst, ka ieceres īstenošana bijusi īsts izaicinājums. “Šī bija mūsu dizaina studijas iecere, ko līdz pat pēdējam brīdim nezinājām, vai izdosies realizēt. Svarīgi bija šo sarkano koku izveidot gaumīgi, tāpēc tika meklēti un izskatīti neskaitāmi lapotnes un izgatavotāju varianti, daudzi neizturēja mūsu standarta kritērijus, līdz kamēr tika atrasts uzticams amatnieks, kas spēja īstenot mūsu ideju tādu, kā tas ir paredzēts,” ar paveikto lepojas E. Ķirsone-Slavinska.
Projektu īstenoja nekustamo īpašumu fonds Baltic Horizon Fund, savukārt unikālo konceptu izstrādāja un pārvaldīja nekustamo īpašumu pārvaldīšanas un konsultāciju uzņēmums CBRE Baltics.