Kā profesionāļi, kas veido un būvē pieredzes telpu, rada vietas, kas iesaista un piesaista cilvēkus laikā, kad pulcēšanās ir riskanta un nākotne - neskaidra? Society for Experimental Graphic Design (SEGD) divu dienu pasākumā diskutēs par drošu un aicinošu publiskās telpas dizainu šībrīža sarežģītājā situācijā.
Society for Experimental Graphic Design (SEGD) Vašingtonā, Amerikas Savienotajās Valstīs rīko vērienīgu starptautisku virtuālu pasākumu “Navigācijas dizains un vietrade TAGAD” ar pasaules vadošo dizaina jomas ekspertu dalību. Tas būs veltīts navigācijas un vietrades dizaina stratēģijām, kas varētu palīdzēt justies droši laikā, kad nedrošību rada saspringtais stāvoklis visā pasaulē – pandēmija, klimata pārmaiņu krīze un ekonomiskā nestabilitāte. SEGD organizētais pasākums norisināsies jau šonedēļ - 17. un 18. septembrī un tā programmā paredzētas gan prezentācijas, nelielas radošās darbnīcas, gan virtuālas tūres un apaļā galda diskusijas ar politikas veidošanas ekspertiem un starptautiski apbalvotiem pieredzes dizaineriem, tostarp Latvijas dizaina studiju H2E.
“Pēdējo sešu mēnešu laikā sabiedriskās vietas ir kļuvušas grūtāk veidojamas un vadāmas daudzu iemeslu dēļ,” apgalvo SEGD direktore Sibilla Džounsa (Cybelle Jones). “Vai šī vieta ir droša? Vienatnē vai grupās? Vai apmeklētājs jūtas gaidīts? Vai vieta ir tīra? Navigācijas un vietrades risinājumiem ir jābūt stratēģiski pārdomātiem un prasmīgi risinātiem, lai šīs vietas būtu ne tikai pievilcīgas, bet arī drošas un to apmeklējums - mierpilns.”
“Šis būs viens no lielākajiem šī gada SEGD notikumiem, kurā vienuviet, digitālā vidē, pulcēsies vadošie pieredzes dizaina eksperti no visas pasaules, daloties pieredzē un, caur radošām darbnīcām, prezentācijām un diskusijām, kopīgi atklājot, kā dizains var palīdzēt attīstīt drošas un patīkamas vides, kurās cilvēkiem būt,” stāsta dizaina biroja H2E vadošā dizainere Ingūna Elere un uzsver, ka “Latvijai šobrīd ar Covid-19 izplatības ierobežošanu veicas ievērojami labāk nekā citviet pasaulē, tādēļ zinām, ka jautājums par dizaina nozīmi Latvijā, cilvēku plūsmas plānošanā un drošībā, būs aktuāls arī apaļā galda diskusijās.”
Šobrīd dizaineriem no jauna jāveido publiskā telpa un jārada risinājumi, lai iesaistītu un piesaistītu cilvēkus savai apkārtnei. Divu dienu digitālā konferencē “Navigācija dizains un vietrade TAGAD” būs iekļautas šādas pārdomas raisošas diskusiju sesijas, ekskursijas un starptautiskas sarunas:
Ceturtdien, 17.septembrī
Ekskursija
- Viena no pasaulē ietekmīgākajām dizainerēm Paula Šēra (Paula Scher) no Pentagram sāks programmu ar virtuālu ekskursiju pa jaunatvērto High Line parku Ņujorkā.
- veicas ievērojami labāk Manuels Miranda (Manuel Miranda), Ņujorkas Manuel Miranda Project dibinātājs un Ņujorkas sabiedriskā dizaina komisijas loceklis sniegs pirmo runu “Identitāte un vieta”, kurā uzsvērs skaidras ziņas nozīmību dizainā, lai izmainītu personīgo un sabiedrības uzvedību.
Starptautiskās prezentācijas un apaļā galda diskusijas — jaunas pieejas iesaistei un universālajam dizainam:
- Niks Kapika (Nick Kapica), vadošais dizainers, Isthmus (Velingtona, Jaunzēlande)
- Pols Taburē (Paul Tabouré) un Čārlija Bromlija (Charlie Bromley) – dibinātājs, radošais direktors un vides departmenta vadītāja, THERE (Sidneja, Austrālija)
- Bārišs Date (Baarish Date), līdzīpašnieks, Graphics Beyond (Mumbaja, Austrālija)
- Muhameds Jogi (Mohammed Jogie), dizainers un stratēģis, Morning Star Design (Johannesburga, Dienvidāfrikas Republika)
- Moderatore: Despina Makrī (Despina Macris), SEGD valdes locekle, pasākumu vadītāja un direktore, DotDash (Brisbena, Austrālija)
Piektdien, 18.septembrī
- Uzruna
- Dr. Mindija Falilova (Dr. Mindy Fullilove), sociālā psihiatre, autore un Parsona Dizaina skolas (Parsons School of Design/The New School) profesore ar specializāciju sociālo un vides faktoru ietekmē uz emocionālo veselību kopienās. Profesore runās par jauniem veselības un drošības aspektiem, jauno etiķeti un jauniem komunikācijas veidiem publisko telpu kontekstā.
- Starptautiskās prezentācijas un apaļā galda diskusijas – pieaugošā tirgus pieprasījuma pēc pieredzes perspektīvas
- Ingūna Elere un Dagnija Balode, līdzdibinātāja, vadošā dizainere un uzņēmuma vadītaja, Design Studio H2E (Rīga, Latvija)
- Šervuds Ho (Sherwood Choe), menedžeris, YiEUM Partners, (Seula, Dienvidkoreja)
- Hose Alards (Jose Allard), direktors, Wayfinding, un Rodrigo Ramirezs (Rodrigo Ramirez), direktors, Čīles Katoļu universitātes Dizaina skola (Santjāgo, Čīle)
- Moderatore: SEGD direktore Sibilla Džounsa (Cybelle Jones), (Vašingtona, Amerikas Savienotās Valstis)
- Darbnīca
- Džemma Radika (Jemma Radick), dizainere un vecākā partnere Populous Activate (Kanzassitija, Amerikas Savienotās Valstis) vadīs nelielu radošo darbnīcu, kuras dalībnieki sadarbosies, lai atrisinātu šobrīd aktuālas problēmas.
Vairāk informācijas un reģistrācija: SEGD.org
SEGD (the Society for Experiential Graphic Design) ir multidisciplināra, starptautiska profesionāļu kopiena, kas rada cilvēku un vietas piesaistes pieredzes.