Hanzas perons ir kādreizējā Rīgas preču stacijas noliktavas ēka "New Hanza" teritorijā, kas pārvērsta par jaunu kultūras telpu — modernu un funkcionālu vietu koncertiem, skatuves mākslai un citiem pasākumiem. Tā ir pirmā tik vērienīgā kultūras būve Latvijā pēc neatkarības atjaunošanas, kas uzbūvēta tikai par privātiem līdzekļiem un ir viena no dažām ēkām, kas ir saglabājusies "New Hanza" teritorijā, liecinot par nozīmīgu Rīgas tirdzniecības un rūpniecības attīstību 20. gadsimta sākumā.
Ēkas rekonstrukcijas darbi tika uzsākti 2017. gada septembrī, bet ekspluatācijā tā nodota 2019. gada jūlijā. Projekta autors ir arhitektu biroja "Sudraba arhitektūra" vadošais arhitekts Reinis Liepiņš, autoruzraudzību veica "Pillar Architekten", SIA, bet ģenerāluzņēmēja funkcijas pildīja "Pillar Contractor", SIA.
Vēsturiskās ēkas telpa ir atstāta brīva visā tās apjomā, veidojot multifunkcionālu pasākumu zāli, kuru ar akustisko sienu palīdzību var sadalīt trīs mazākās telpās. Ēkas dienvidu galā izbūvēta jauna piebūve ar vestibilu 1. stāvā, apmeklētāju garderobēm un sanmezglu telpām pagrabstāvā, austrumu pusē izbūvēts jauns divstāvu apjoms ar pagrabstāvu, kurā atrodas tehniskās un palīgtelpas. Sarežģīto gruntsūdens apstākļu dēļ piebūvju pamati izbūvēti ar urbto pāļu palīdzību. Dienvidu vestibila stiklojuma noēnojumam izbūvēta ažūra priedes koka apšuvuma dubultfasāde.
Esošā vēsturiskā ēka rūpīgi restaurēta un saglabāta tuvu oriģinālam, atjaunotas durvju un logu ailas. Vecās noliktavas atjaunotais ķieģelis un citi arhitektoniskie elementi veido jaunā Hanzas perona interjeru un atraktīvu scenogrāfiju daudzveidīgiem kultūras un izklaides sarīkojumu formātiem. Rietumu puses galerijas - perona grīdā iestrādātas autentiskas dzelzceļa sliedes, uz kurām izvietots stilizēts dizaina elements - vilciena vagons / “rēgu vilciens”.
Lai iekļautos stingrajās mūsdienu energoefektivitātes prasībās, vēsturiskajai ēkai pa perimetru uzbūvēts stikla “mētelis” ar priedes dēļu dubulto fasādi noēnojumam. Šāds arhitektoniskais risinājums aizsargā veco ēku un veido jaunus perona stila vestibilus apmeklētājiem. Izbūvēta jauna nesošā jumta konstrukcija, tajā pašā laikā saglabājot vēsturiskā jumta koka konstrukciju, kas ir būtisks interjera elements un vēstures liecība.
Plānojot labiekārtojumu, tika ņemta vērā kvartāla attīstības vīzija un meklēta koncepcija, kas izceltu bijušās preču stacijas vēsturisko substanci pilsētvides kontekstā. Gar Pulkveža Brieža un Hanzas ielu izveidotā zaļā zona nodala gājēju kustību no ielas, sniedzot iespēju netraucēti pārvietoties ēkas tuvumā. Turpinot dzelzceļa infrastruktūras tēmu, teritorijas labiekārtojumā ir izmantotas dzelzceļa sliedes. Sliedes izvietotas paralēli bijušās preču stacijas ēkai, tādejādi vizuāli uzsverot ēkas linearitāti. Sliežu motīvs izmantots arī zaļajā zonā. Ēkas tuvumā dzelzceļa sliežu galos izvietoti dekoratīvi labiekārtojuma elementi – sliežu beigu barjeras. Tās kalpo kā informatīvs un dekoratīvs elements, kas atgādina par vietas vēsturi. Teritorijā izvietotajiem soliem pamats ir veidots no dzelzceļa gulšņiem.
Projekta arhitektūras idejas autors: Reinis Liepiņš un Sudraba Arhitektūra, SIA
Atbildīgais būvprojekta izstrādātājs: Pillar Architekten, SIA
Projektētāji – konstruktori: IG Kurbads, SIA
Pasūtītājs: Pillar Development, SIA
Galvenais būvuzņēmējs: Pillar Contractor, SIA